Off-page SEO, buďte videní aj mimo vašu stránku.

Všetko, čo sa odohráva priamo na vašej web stránke, nie je ten jediný dôležitý faktor, ktorý vám môže pomôcť z hľadiska SEO. Kvalitne naprogramovaný web, kľúčové slová, užívateľské rozhranie, obrázky a ďalšie on-page SEO prvky tvoria pôdorys, ktorý umožňuje vášmu webu byť v internetových prehliadačoch videný. Avšak je tu aj druhá strana optimalizácie a to off-page SEO. Alebo tiež všetky externé SEO pomôcky pôsobiace akoby v zákulisí, mimo vašu hlavnú stránku.

Bloggin

On-page je základ. Ak chcete ísť ešte ďalej, smelo sa pustite aj do off-page SEO. Je rovnako dôležitý. Off-page SEO by sme mohli vnímať ako kvázi všeobecné povedomie ostatných o vašej stránke. Premietnuté do offline života, ak máte kamennú predajňu, vášmu marketingu zaručene pomôže, ak o vás (v dobrom) hovorí čo najväčší počet ľudí. Tí odporučia ďalších a ďalších a návštevnosť vašej predajne sa tak stále zvyšuje. Recenzia o vás v miestnych novinách rovná sa pozitívny stimul pre získanie nových zákazníkov. Takto funguje aj digitálny trh. S tým rozdielom, že vy okrem budovania povedomia o vašej stránke, e-shope alebo akejkoľvek inej online službe, musíte aj „ulahodiť“ oku internetových prehliadačov – aby ste sa ocitli na prvých priečkach organického vyhľadávania. Ako teda postupovať z hľadiska off-page SEO.

Socialne-siete

Prvým krokom je link building alebo tiež odkazy. Ak na vašu stránku odkazujú pomocou linku iné stránky, máte (takmer) vyhraté. To značí o dôveryhodnosti a relevantnosti vašej stránky, o to viac sa bude páčiť aj internetovým prehliadačom. Nemusíte pritom násilne oslovovať iné stránky, aby vás propagovali, stačí mať svoj vlastný externý blog, kde rozoberáte témy, súvisiace s vašou stránkou a budete tam umiestňovať odkazy na stránku hlavnú. Samozrejme môžete osloviť iné blogy za účelom propagácie, alebo si zaplatiť PR články. Čím viac externých odkazov, tým lepšie. Veľmi dobrou cestou sú v súčasnosti aj sociálne siete, ktoré taktiež ponúkajú kopec možností pre off-page SEO.